Contentcreatie 2020: het kritische oog

De tijd van een simpel plaatje delen, een inhoudsloos artikel schrijven met een spannende titel of een nietszeggende video posten is redelijk voorbij. Natuurlijk zijn er nog tal van voorbeelden te vinden waar het wellicht nog wel werkt, maar dat is succes op de korte termijn. Mensen willen tegenwoordig meer creativiteit en kwaliteit. Ze hebben het trucje gezien en zijn al te vaak teleurgesteld geweest na het aanklikken van een clickbait-titel. Wat betekent dit?

Webredacties moeten professionaliseren en echt laten zien wat ze kunnen. Het moet mooier, scherper, beter. Mensen zijn door het enorme aanbod veel kritischer geworden. Ze belonen het als bedrijven tijd en moeite steken in content. Een misschien voor de hand liggende trend, maar eentje die snel bij webredacties en organisaties dreigt te verwateren. Bezoekers verwachten meer waarde en het is dus nog meer van belang om te denken vanuit de doelgroep i.p.v. wat je zelf wil zenden.

Hogere kwaliteit van social media posts en zelfgemaakte content kan vaak al bereikt worden door met alle leden van de webredactie kritischer te kijken naar het eindresultaat. Brainstormsessies, inspiratiesessies en een gezamenlijke wekelijkse beoordelingssessie van het beste en minst succesvolle dat die week gemaakt is. Al deze zaken verhogen de creativiteit, kwaliteit en creëren (mits goed gedaan) een goede cultuur op een afdeling.

Een kritische blik, denken vanuit de doelgroep en geloven dat de eerste versie van een mooi stukje content waarschijnlijk niet de beste is doet wonderen. Verder natuurlijk heel veel succes en plezier bij het maken van mooie content.

Heb jij nog goede ideeën of een mening over wat je hier hebt gelezen? Laat een reactie achter!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Share This

Copy Link to Clipboard

Copy