Cooltuur

iman@cooltuur.nl
+31655122546

meer over Cooltuur

Een creatief content productiehuis met passie voor verhalen en online.

Wij ontwikkelen en produceren video’s, podcasts, commercials, formats en online content voor organisaties, bedrijven en merken. 

Cooltuur

De combinatie van een reclamebureau en een productiehuis. We maken content voor organisaties, bedrijven en merken. Daarnaast creëren we originele content voor streamingdiensten en digitale platformen.

Online

Alle content die we maken is online/digitaal inzetbaar. We blijven innoveren en geloven in de kracht van analytics. De verhalende content die we bedenken en produceren maken we voor een kritisch publiek dat on demand informatie zoekt en bekijkt.

Content

Verhalen zijn de basis van al onze content. Of het nou een commercial, podcast, korte film, livestream, serie, branded video of content voor social media is. Wij maken content die het publiek wil delen en bespreken.

Strategie

Elk verhaal heeft een publiek nodig. Kennis van kijkgedrag, platforms en algoritmes is daarbij van uiterst belang. Marketing is een groot onderdeel van ons proces. Creativiteit, productie en distributie gaan bij ons hand in hand.

Wij bedenken, ontwikkelen en produceren content voor o.a. YouTube, VOD, Twitch, Apple Podcast, Spotify, websites & social media.

Een selectie van opdrachtgevers...

Cooltuur oprichter Iman de Vries is zijn hele leven al gefascineerd door films. Na zijn middelbare school begon hij aan een studie journalistiek in Utrecht. Na een jaar besloot hij toch zijn passie te volgen en deed een oriëntatiejaar aan de filmschool in Brussel. Daarna stapte hij over naar de HKU voor een studie Audiovisuele Media. Hij richtte zich op fictie en studeerde af in de richting regie en scenario. Gedurende zijn hele studie en erna werkte hij in de bioscoop waar hij uiteindelijk bedrijfsleider werd. Tot het tijd was om zelf films te maken. 

Zijn afstudeerfilm Peperkoekenhuis was te zien op een aantal kleine filmfestivals in Nederland. Na het behalen van zijn diploma schreef hij het scenario voor de korte horrorfilm Doorbijten. Hij produceerde, regisseerde en was tevens verantwoordelijk voor de final edit. Doorbijten ging in première bij het Imagine Filmfestival en werd meteen genomineerd voor de Méliès d’Argent. De film werd vertoond op het Cannes Filmfestival in de categorie Short Film Corner. Daarna volgde Gen Con Indianapolis, Palm Springs International Film Festival en Shortfest. Tijdens het Madrid International Film festival was de Vries genomineerd voor Best Director of a short foreign film, Best Cinematography in a short film en Best Producer. 

In 2015 werd Iman gevraagd om samen met een bevriende regisseur een filmrecensiekanaal op te zetten voor NPO3 genaamd Movie Idiots. Gedurende twee jaar maakten ze vier recensies per week. 

Iman werkte naast zijn film klussen onder andere voor de Boston Consulting Group als consultant presentatietrainingen en ontwikkelde social media strategieën voor diverse reclamebureaus. Bij BNNVARA en Talpa is hij een paar jaar eindredacteur online geweest  om vervolgens over te stappen naar de VU als hoofdredacteur online. Hierna besloot hij dat het tijd was om zijn eigen bedrijf te starten om eindelijk zijn passies bij elkaar te brengen en zo ontstond Cooltuur.

Sindsdien werkte Iman aan diverse scripts en nieuwe projecten. Zijn meest recente projecten zijn het opzetten van een livestreamkanaal voor en door cliënten van Stichting Philadelphia waarvoor hij binnen drie maanden tijd veel landelijke publiciteit genereerde. Ondertussen maakt hij filmrecensies voor zijn YouTube kanaal. Eind 2020 schreef hij een horrorserie gebaseerd op het found footage principe. De pilot is al opgenomen en de scripts voor de volgende afleveringen liggen klaar om in productie te worden genomen. Cooltuur heeft daarnaast een eigen mobiele podcast studio waarmee podcasts worden opgenomen voor diverse bedrijven. Ook is Cooltuur vaak betrokken bij het opzetten en produceren van de podcasts. Clubhouse is een nieuwe toevoeging aan deze mediatak van Cooltuur. Iman heeft ondertussen een breed netwerk aan bevriende collega’s voor wie geen idee of wens te gek is. Ze maken een plan om het vervolgens op de meest creatieve manier uit te voeren. All you have to do is ask.